■De enige handeling is "naar links gaan".
Tsugunohi is een klassieke horrorgame die door talloze beroemde play-by-play-artiesten en Vtubers is verspreid. Dit horrorgame laat je ervaren dat je gevangen zit in een lus waarin je alledaagse leven geleidelijk wordt uitgehold in een angstaanjagende wereld.
Het belangrijkste kenmerk van het spel is de "ga gewoon naar links" handeling. Ondanks het feit dat dit alles is wat je hoeft te doen, zijn veel mensen gefascineerd door de manier waarop het normale dagelijkse leven geleidelijk muteert en wordt overspoeld door horror! Je proeft de "sluipende angst" die de echte sensatie van J-horror is.
Tsugunohi is een serie korte spellen met één compleet verhaal. De speelduur is kort, variërend van 15 tot 30 minuten per spel, maar de intense en gecondenseerde horrorervaringen raken je achter elkaar.
De Nintendo Switch-versie bevat 10 korte verhalen, waaronder een samenwerking met een bekende en zeer populaire vtuber.