Savior of the Abyss
Stella opent haar ogen en ziet dat ze opgesloten zit in een kleine kelderkamer van een verlaten vleugel van een oud ziekenhuis. Ze besluit om de donkere gang in te lopen, in de hoop uit te vinden waarom ze hier is, en wat hier gaande is.
Stella moet elke afdeling van het ziekenhuis verkennen, terwijl ze levenbedreigende beproevingen doorstaat. Naarmate ze verder komt, ontdekt ze waarom ze hier naartoe is gebracht en welke geheimen deze plek bevat.
Savior of the Abyss is een horror adventure game in RPG maker stijl, gemaakt door de koreaanse indie game dev ALLAUGH GAMES. Deze game onderscheidt zich van anderen in deze stijl door zich te focussen op Cthulhu-Lovecraftiaanse elementen in een hedendaagse setting. Het verhaal gaat over de angst die mensen voelen wanneer ze geconfronteerd worden met wezens die ze niet kunnen bevatten en geen weerstand tegen kunnen bieden.
Onze hoofdrolspeelster Stella moet uitzoeken waarom ze werd vastgehouden in de kelder van het oude ziekenhuis en ze moet zien te ontsnappen. Onderweg ontdekt ze de geheimen van deze plek. Spelers moeten haar helpen te ontsnappen door verschillende voorwerpen te verzamelen en te gebruiken. Tegelijkertijd moet Stella beschermd worden tegen de levensbedreigende gevaren die ze tegenkomt.