Samurai Aces III: Sengoku Cannon is een horizontale scroller shooter game die in 2005 in arcades zijn debuut maakte.
Eén uniek kenmerk van dit spel is hoe de score verdubbelaar stijgt als je een vijand uitschakelt met het krachtige kanon schot.
Kies wat je wilt, max levens, max doorgaan, besturingsknoppen, en meer zodat het spel precies op jou is afgestemd.
Elke eenheid kan een normaal schot, oplaad schot, en het krachtige kanon schot afvuren!