Een enkel stukje computergeheugen kreeg een bewustzijn en besloot over te stappen van de digitale naar de echte wereld. Verken RAM, wijzig bytes en hack machine-code en CPU-registers.
De game gaat over de manier waarop computers intern werken. Het is handig om al wat kennis van programmeertaal te hebben, maar het is niet vereist. Alle elementen die nodig zijn om de puzzels op te lossen, worden in de game uitgelegd.