A single bit of computer memory became sentient and decided to escape from digital into the real world. Explore RAM, modify bytes and hack machine code and CPU registers to set it free.
The game is about the way computers work internally. Having some programming knowledge makes the game easier, but it isn't required. All the elements required to solve the puzzles are explained in the game.
The computer you are trying to escape has a simple CPU with a couple of registers. You can trick the CPU to load yourself into the registers and affect code execution or offload yourself into otherwise unreachable memory locations.