Pixel Devil and the Broken Cartridge is een old-school platformgame met pixelgraphics. De hoofdpersoon bevindt zich in de wereld van 8-bit videogames. Help hem de uitdagende levels uit te spelen, eindbazen te verslaan, nieuwe vaardigheden te leren en de slechterik te vinden die jonge vrouwen ontvoert. Maar de hamvraag is: waarom zijn de personages in old-school videogames opeens kwaadaardig geworden?