Kingdom Eighties
Kingdom Eighties is een nieuw, losstaand hoofdstuk van Kingdom, de bekroonde microstrategiereeks. Het is een liefdesverklaring aan de nostalgische jaren 80, met fietstochtjes, zomerkampen en op zaterdagochtend in je pyjama voor de buis hangen. Je kruipt in de huid van The Leader, een jonge kampmedewerker die familie en bewoners moet zien te beschermen tegen de onophoudelijke aanvallen van de mysterieuze Greed. De jeugd uit de buurt helpt je mee en onderweg maak je meer vrienden: The Champ, The Tinkerer en The Wiz helpen je in de strijd.
Wat is het geheim van de Crown of the Creation, en waarom willen de Greed deze Scheppingskroon stelen?
Nieuwe en terugkerende monarchs, pak je fiets en bereid je voor op een zomer vol Greed!
Kingdom Eighties borduurt voort op de welbekende mechanismen van de Kingdom-serie, met een nieuw verhaaloogpunt. Rekruteer de jeugd uit de buurt en geef ze rollen als bouwers of soldaten. Breid vervolgens je territorium uit terwijl je de geheimen van je voorouders, de Greed en de Crown of Creation ontrafelt.
Kingdom Eighties vertelt het verhaal van vier onverwachte helden en hun vriendschap. Als The Leader heb jij het lot van het dorp in handen. Gelukkig sta je er niet alleen voor, want The Champ, The Tinkerer en The Wiz helpen je met hun unieke skills.
Het zomerkamp is nog maar het begin! Je komt op allerlei locaties die je nog nooit eerder hebt gezien in de Kingdom-serie. Zoek een nieuwe fiets in het skateboardpark, shop erop los in Main Street en bevrijd de New Lands Mall van de Greed. Alles natuurlijk in de kenmerkende pixel-art van Kingdom.