GINSHA is een unieke, sfeervolle pixelart Action Adventure Platformer met speciale Gravity Shield- en Dash-mechanica. Het combineert een veelzijdige platformerkern met RPG-, Souls- en Crafting-elementen tot een anomalie onder de Metroidvania-games. Verken enorme onderling verbonden planeten, vol geheimen, buit, obstakels, verschillende soorten vijanden en epische eindbaasgevechten. Level omhoog, rust je kloon uit en pas hem aan, maak drones en geniet van de steeds veranderende mogelijkheden terwijl je je soort redt.
Kies om goed of kwaad te zijn in GINSHA's unieke Alien Koppel Verhaal en duik in een epische reis, gedreven door beloonde Verkenning. Speel als twee buitenaardse levensvormen "Gin" en "Gon" en onthul het mysterie van onze stervende planeet in een verre toekomst.
Je kloon is uitgerust met een scanner waarmee je alles kunt scannen wat je tijdens je reis tegenkomt. Verzamelde gegevens worden opgeslagen in een wiki in het spel en kunnen worden gebruikt om upgrades vrij te spelen, geavanceerde uitrusting te maken en om je eigen werelden te bouwen en te simuleren zodra je toegang hebt gekregen tot de betaverse.