Colored Effects is een puzzelplatformgame met unieke handgemaakte levels en een eenvoudig ontwerp. Speel in deze vredige omgeving, los puzzels op en verzamel de edelstenen om elk level te voltooien.
Effecten zijn de vaardigheden die je in het spel gebruikt. Elk effect is uniek en te onderscheiden door zijn eigen kleur. Op het juiste moment van kleur wisselen is de sleutel tot vooruitgang.
Kom tussen de levels eindbazen tegen. Elke eindbaas heeft unieke aanvallen en vereist een andere manier om hem te verslaan.