de Blob 2
Prisma City was ooit een vrolijk en levendig centrum vol muziek en blije inwoners - tot op een dag de INKT Corporation alle kleuren opzoog en er niets anders overbleef dan zwart en wit. En alsof dat nog niet genoeg was ging de gestoorde professor Dr Van Vlek samenzweren met INKT en creëerde hij, in zijn ondergrondse laboratorium, allerlei gemuteerde monsters waaronder de ultiem slechte, Van Vlek!
Met zoveel negativiteit in de lucht kan alleen een ultiem creatieve held alles herstellen. Kruip in de huid van de Blob, de revolutionaire antiheld met de vaardigheden om Prisma City weer als vanouds te laten schitteren.
Spelend als de Blob zul je puzzels moeten oplossen, uitdagingen moeten overwinnen en uiteraard slechteriken zoals de sterke Gepantserde INKT-agent en de explosieve Grenadier moeten verslaan. Bepaalde opdrachten kun je alleen volbrengen wanneer Blob de juiste kleur heeft op het juiste moment, dus zoek de Verfbots op die hem van kleur kunnen laten veranderen.
Naast de kracht van kleur kan Blob ook gebruik maken van de omgeving om opdrachten te vervullen. Gebruik de katapult om over gaten te springen, glibberige glijbanen om meer snelheid te krijgen en krachtknoppen om de hoogte in te gaan. Daarnaast kan de Blob ook nog rekenen op hulp van zijn vrienden Prof en Pinky. Plotseling ziet de toekomst er niet meer zo somber uit.
Tijdens je reis door Prisma City kom je veel bedroefde inwoners tegen die bekend staan als Graydianen. Gelukkig kunnen deze zielige zielen gered worden door Blob met een beetje kleur. Wanneer je alle Graydianen in een veld redt, verdien je zelfs een prijs. Iets wat je niet vaak tegen komt, maar waar je echt op moet letten, zijn Chromacamera's. Wanneer je de Blob 2 speelt op een Nintendo DSi of een Nintendo DSi XL kun je met het verzamelen van deze camera's een minispel spelen waarbij je met de camera van je spelsysteem kleurkrachten moet verzamelen. Vind alle 15 verborgen Chromacamera's en je verdiensten zullen vast kleurrijk zijn!
Speel als Blob en ga overal de strijd aan tegen het kleurloze regime. Neem het op tegen INKT en ga vol de confrontatie aan met je aartsvijand Van Vlek. Het is een missie die alleen weggelegd is voor kleurrijke helden!