Na de gebeurtenissen in Bravely Default luidt Agnès Oblige een tijdperk van vrede in tussen de Crystal Orthodoxy en het hertogdom Eternia. Maar dan slaat het noodlot toe en wordt ze ontvoerd door de boze Kaiser Oblivion. Haar lijfwacht Yew Geneolgia zweert haar te redden uit de Skyhold, de onneembare vesting van de Kaiser die hoog boven Eternia zweeft. Onderweg bundelt Yew zijn krachten met Magnolia Arch en andere nieuwe gezichten, plus enkele terugkerende helden zoals Edea Leen en Tiz Arrior, om samen te overleven in onheilspellende kerkers en confrontaties met angstaanjagende vijanden.
Gebruik twee unieke gevechtssystemen om het gevecht naar je hand te zetten en de vijand te verslaan. Met het Brave and Default-systeem kunnen personages per beurt meerdere keren aanvallen, of hun krachten sparen om zich tegen aanvallen te verdedigen en aanvallen op een later tijdstip voor te bereiden. Het is ook mogelijk om de tijd stil te zetten met Bravely Second. Dit systeem geeft je de kans om vernietigende speciale aanvallen uit te voeren of om je wonden te likken.
Stel je vechtkunsten en je zenuwen op de proef met 'Bring it on!' Als je een gevecht in één beurt hebt gewonnen, kun je meteen een andere, moeilijkere uitdaging aangaan om zo extra beloningen in de wacht te slepen. Door meerdere keren na elkaar strijd te leveren kun je je personages snel sterker maken, maar als je verliest, ben je alles kwijt wat je tijdens de gevechten hebt gewonnen. Neem dus geen onnodige risico's.
Om deze gevechten te winnen en beestachtig sterke vijanden te verslaan moet je slim gebruik maken van de 30 verschillende klasses waartoe je personages kunnen behoren. Deze geven je personages de eigenschappen die ze nodig hebben om te overleven. Personages doen ervaring op door te vechten. Zodra je helden nieuwe eigenschappen en vaardigheden hebben, kun je experimenteren met nieuwe tactieken. De nieuwe klasse Patissier kan vijanden bijvoorbeeld belagen met dodelijke desserts, terwijl de Catmancer zijn kennis van katachtigen gebruikt om het team sterker te maken en nuttige voorwerpen te zoeken. Experimenteer met klasses en eigenschappen om de perfecte speelstijl voor jezelf te ontdekken en stel een team samen dat tegen iedere uitdaging is opgewassen!
Je hoeft niet vast te houden aan één strategie. Je kunt nu verschillende combinaties van klasses, commando's, vaardigheden en uitrusting opslaan, zodat je gemakkelijk kunt wisselen tussen je favoriete combinaties. Zodra je je favoriete combinaties hebt gekozen, kun je je team zelfs automatisch laten vechten. Dankzij deze aanpak is het makkelijker dan ooit om je team op te bouwen!
Je kunt ook op verschillende manieren verbinding maken met andere spelers dankzij de unieke communicatiemogelijkheden van de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Wissel profielen uit met andere spelers via StreetPass en Local Play om je maanbasis opnieuw op te bouwen, werk samen om gruwelijke monsters te verslaan en gebruik krachten van andere spelers in de strijd!
In de demo staan de Three Cavaliers centraal: Yew Geneolgia, Janne Angard en Nikolai Nikolanikov. De demo vormt een voorbereiding op het avontuur en geeft je de mogelijkheid om beloningen vrij te spelen in de volledige versie van de game, afhankelijk van de voortgang in de demo.