After the events of Bravely Default, Agnès Oblige is leading the Crystal Orthodoxy and the Duchy of Eternia into an age of peace – until disaster strikes and she’s abducted by the evil Kaiser Oblivion! Determined to set everything right, her bodyguard Yew Geneolgia pledges to rescue Agnès from the kaiser’s Skyhold, an impregnable fortress floating high over Eternia. Along the way, Yew will need to team up with Magnolia Arch and other new faces, plus a few returning heroes like Edea Lee and Tiz Arrior, to survive foreboding dungeons and conquer fearsome enemies.
Use a pair of unique battle systems to disrupt the flow of combat and defeat foes. With the Brave and Default system, characters can go all-out and make multiple moves in a single turn, or hold back to bolster their defences and prepare for future moves. It’s also possible to freeze foes in their tracks entirely with Bravely Second, a time-stopping system that can give you the chance to launch devastating special attacks or heal up in the heat of battle.
Put your skill and your nerve to the ultimate test with 'Bring it on!' After winning a battle in a single turn, brave warriors can immediately start another, more difficult encounter for the chance to earn increasing rewards. Chaining these battles together is a swift way to level up characters and jobs, but defeat means losing everything earned during those battles, so discretion should always be the better part of valour.
To conquer these tougher battles and devastatingly powerful enemies, you will need to make good use of the 30 character classes, known as jobs, to equip your characters with the skills necessary to survive. As characters gain job experience by battling, they learn new skills and abilities, giving players totally new tactical possibilities. For example, the new Patissier enfeebles foes with delicious desserts, while the Catmancer uses a deep understanding of felines to increase the team’s abilities and find useful items. Experiment with jobs and abilities to find the perfect battle style for you, and outfit your team with complementary positions to build a well-rounded party that’s ready for any opponent!
You don’t have to stick to one strategy, though. Now you can save different sets of your party’s jobs, commands, abilities and equipment, allowing you to switch between your favourite combinations with ease. Once you’ve set up your favourites, you can even instruct your party to battle on automatically until you intervene. With this new streamlined approach, building up your team is easier than ever!
You can also connect with other players in several ways using Nintendo 3DS family systems’ unique communication features. Exchange profiles with other players via StreetPass and Local Play to rebuild your moon base, team up to defeat fearsome monsters and borrow abilities from other players to give you an edge!
With a vast world to explore, a deep tactical battle system to master and much more, embark on a unique RPG adventure with Bravely Second: End Layer, only on Nintendo 3DS family systems.
Focusing on the Three Cavaliers – Yew Geneolgia, Janne Angard and Nikolai Nikolanikov – this demo is a prelude to the main adventure, and even allows you to unlock rewards in the full version of the game, depending on your progress in the demo.