Siesta Fiesta
Het eiland Fiestaville slaapt nooit. Waar je ook komt, er wordt altijd wel iets gevierd. Maar een van de eilandbewoners is een buitenbeentje: de slaapkop Siesta kan overal doorheen slapen. Het maakt niet uit of hij zich door blokken heen beukt, punten bij elkaar flippert of eindbazen verslaat die het feest willen vergallen: Siesta snurkt rustig verder.
Stel Siesta's matras op de proef in een carnavalsoptocht over het eiland, zonder Siesta wakker te maken. Gebruik zijn bed om Siesta de lucht in te schieten om blokken te raken, verdien punten door druiven te pakken en activeer maffe mechanismes terwijl je je een weg baant door de levels op weg naar je doel. Zorg wel dat Siesta altijd weer veilig op zijn matras landt als hij naar beneden valt. Raak het touchscreen aan op het moment dat hij landt, om Siesta extra vaart te geven en te zorgen dat hij de goede kant op vliegt.
Elke fuif is anders in Fiestavilla. Elk van de acht werelden heeft een eigen thema. BBQ Pass is een woestijn die veel wegheeft van een drive-in-bioscoop uit de jaren vijftig, terwijl het feest in 1000 Ft Festival boven de wolken wordt gevierd! In elke wereld kom je nieuwe gekkigheid tegen. Zo is er de vuurspuwende Fire Piñata, die je kunt gebruiken om kettingreacties op een level los te laten en veel punten te verdienen. Ook zijn er Fan Blocks, die Siesta een andere kant op kunnen blazen. Gelukkig zijn er ook genoeg power-ups die je kunnen helpen. Als je een Flame Crate raakt, dan verandert Siesta in een vuurbal die overal doorheen brandt zonder terug te stuiteren. Of raak een Fiesta Crate, waardoor Siesta gezelschap krijgt van wat vreemde feestgangers die je ook omhoog kunt laten stuiteren.
Ben je uitgekeken op Siesta's normale bed? Geen probleem! Je kunt kiezen uit andere spelstanden, waarmee je in een heel ander tempo kunt spelen. Schiet Siesta recht omhoog met het krachtige, maar smallere Party Cannon, zweef rustig door de levels met het Fan Bed of ga voor goud in hectische races tegen de klok! Je kunt moeiteloos een andere besturing kiezen op elk moment, zonder verdere opties aan te passen. Gebruik het touchscreen of de knoppen. In Siesta Fiesta kan het allebei!