Explosieve actie
Deze game is gebaseerd op de minigame Kirby 3D Rumble uit Kirby: Planet Robobot. Kirby's Blowout Blast zit echter boordevol gloednieuwe content.
Baan jezelf een weg door 25 hapklare levels, die je gemakkelijk onderweg kunt spelen, en zet een zo hoog mogelijke score neer. Slok de vijanden op die je onderweg tegenkomt, en gebruik te om andere slechteriken mee te bekogelen. Op die manier kun je een hoop punten in de wacht slepen! Hoe meer vijanden je opslokt, hoe groter je vuurkracht wordt.
Gebruik een krachtige Blaster Bullet om hele hordes tegenstanders in één klap uit te schakelen, of neem één enkele vijand op de korrel met een Star Bullet. Gebruik combo's om de beste scores te behalen. Laat zien wat je in huis hebt in spectaculaire eindbaasgevechten, want een paar herrieschoppers uit de wereld van Kirby keren terug uit deze game.
Loods Kirby zo snel mogelijk naar het eind van ieder level. Er is geen tijd om na te denken! Bereik de top van de ranglijsten door alle munten in een level te verzamelen en vijanden met een paar bewegingen onschadelijk te maken. Als je erin slaagt iedere vijand te verslaan zonder zelf schade op te lopen, krijg je extra bonuspunten. Geef die slechteriken daarom geen schijn van kans!
Aan het einde van ieder level word je beloond met een bronzen, zilveren, gouden of zelfs een zeldzame platina trofee. Als je in ieder level een gouden trofee weet te behalen, krijg je toegang tot moeilijkere levels waarin je je uiterste best moet doen.
Als er StreetPass-gegevens uit Kirby: Planet Robobot op je Nintendo 3DS-systeem staan, kun je ook twee speciale beeldjes vrijspelen, namelijk van Robobot Armour en Susie.