In 3D Classics Xevious tref je jezelf in de cockpit van een state-of-the-art Solvalou gevechtsvliegtuig aan, op een missie waarin je het vijandelijke luchtruim infiltreert. Jij bent de laatste hoop van de mensheid op het elimineren van het sinistere XEVIOUS-collectief. Haal golf na golf van vijandelijke eenheden neer, werp je dodelijke lading geleide bommen af en schakel het gigantische vliegende fort uit om de XEVIOUS-oorlogsmachine te vernietigen!
Beschouwd als een van de grondleggers van het verticale shootergenre, weet Xevious ook nu nog steeds te verbluffen dankzij de nieuwe 3D-kenmerken!