Zijverhaal: Cindered Shadows
Een verhaal dat uit meerdere hoofdstukken bestaat en dat losstaat van de hoofdgame. Dit zijverhaal introduceert gloednieuwe personages, locaties en slagvelden.
Je kunt aan Cindered Shadows beginnen door in het beginscherm SIDE STORY te kiezen. Het maakt niet uit hoeveel progressie je in de hoofdgame hebt gemaakt. Je kunt kiezen uit de moeilijkheidsgraden Normal of Hard (Maddening is niet beschikbaar). Voor het zijverhaal zijn er drie save slots beschikbaar die losstaan van die van de hoofdgame. Ook is er een apart autosave-bestand voor het zijverhaal. Als je verder wilt gaan vanaf waar je gebleven bent, hoef je alleen maar CONTINUE te kiezen in het beginscherm. Vervolgens kun je met de ZL-knop en ZR-knop kiezen tussen de hoofdgame en het zijverhaal.