Aquarion
Nadat ze uit de diepten van de oceaan zijn gekomen om te vechten voor de Square, hebben de visachtige Aquarion, die onder water kunnen ademen, hun waterbondgenoten opgeroepen om hun familie op het land te overheersen.
In tegenstelling tot andere stammen hebben de Aquarion een unieke stijl van spelen. In plaats van Riders, Knights of Giants hebben de Aquarion respectievelijk de snelle Amphibian, de Tridention voor de lange afstand en de geharde Krab. Deze eenheden zijn allemaal amfibisch, wat betekent dat ze makkelijk van land- naar watertegels kunnen gaan en weer terug. De Aquarion hebben ook nieuwe vervangende technologieën om deze nieuwe gameplaystijl mogelijk te maken.
De Aquarion hebben een unieke relatie met het water, wat andere stammen niet hebben. Hoewel ze ook toegang tot de standaard marine-eenheden hebben, beschikken de Aquarion over nieuwe eenheden die uitblinken in amfibische hit-and-run-tactieken. De Amphibian, Tridention en Krab hebben allemaal Escape, wat betekent dat ze moeilijk klem te zetten zijn in de buurt van de kust, omdat ze zich gewoon kunnen terugtrekken bij een aanval. En aangezien het Aquarion-terrein vol zit met water, kunnen ze heel makkelijk de zee bereiken!
Als je graag een stam hebt met een unieke watergameplay of als je gewoon van de zee houdt, dan zijn de Aquarion de perfecte stam voor jou!