So Osawa-san latched onto some new ideas, Takeuchi-san did the art, and Yone-san, the music. Rhythm Paradise’s degree of completion had jumped up. Then, after this prolonged struggle, two new members joined the team.Thank you for waiting, Masaoka-san and Seki-san. What did each of you work on?
I was mostly in charge of programming. I worked on several of the main minigames and additional frills. I also wrote some programs related to the menu.
I was in charge of graphics. I worked on characters and 2-D and 3-D art. I also created some visuals for the menu.
Well, I had always been a big fan of Rhythm Tengoku. The day it was released, I bought it and got stuck right in. I was overjoyed to join the team. Before that, I had been working alone on the test model for another project, but working alone isn’t very satisfying. Then I joined this team, and my enthusiasm level suddenly shot up. I loved the way everyone was going full steam ahead and were completely absorbed in what they were doing.
Yes. It was like Osawa-san was a pillar around which their feverish activity was centred. I’m not sure how to best put it. My spirits were constantly on high.
That’s right. When I joined the team, Osawa-san had already laid down the main components, so with that as a basis, I could turn out whatever came to mind. I was blessed with a good development environment.
But at that time, the more you did, the more it took shape. That must have been exhilarating.
When I joined the team, someone who knew about the development of the Game Boy Advance version said something about how if only a couple of the minigames I made got used, I should consider myself lucky.
Ahh, I see. When we made Rhythm Tengoku for the Game Boy Advance, a large number of the individual rhythm games got rejected. Even if one was well-made, the theme was rhythm, so if it didn’t feel right, the whole thing had to go. So what that person said was true in that sense.
I see. It’s interesting that you have both said you were “absorbed” in it. I don’t hear that too much from other development teams. I wonder why that is.