Ik kan me voorstellen dat jullie lang hebben gediscussieerd over hoe jullie het beste gebruik konden maken van de functies van de Nintendo 3DS.
Dus het is belangrijk om naar het onderwerp te kijken dat je wilt tekenen of schilderen, en dat je het echt begrijpt.
Precies. Zo kwam ik tot het inzicht dat je het bovenste scherm van het Nintendo 3DS-systeem kunt gebruiken om het onderwerp van je tekening te draaien en observeren, of om de belichting aan te passen. Dat houdt in dat je precies doet wat een kunstenaar ook doet als hij een model of landschap observeert.
Door je onderwerp van verschillende kanten te bekijken en de belichting aan te passen, kun je het veel beter leren te begrijpen. En dat helpt je een betere tekening te maken.
Maar het was een behoorlijke uitdaging om 3D-afbeeldingen te vinden voor gebruik in de lessen, nietwaar?
Al denk ik niet dat al mijn collega’s daar hetzelfde over zullen denken (lacht)... Maar goed, ik vroeg me af waar ik in het Verenigd Koninkrijk terecht kon om foto’s van typische Europese landschappen te maken en kwam tot de conclusie dat ik daarvoor naar Wales moest.
Wales ligt in het westen van het Verenigd Koninkrijk en bevat uitgestrekte gebieden vol ongerepte, natuurlijke schoonheid, nietwaar?
Dat klinkt niet echt als het werk van een producent van een videogamebedrijf (lacht)!