I’d imagine you spent a lot of time discussing how best to make use of the functionality of Nintendo 3DS.
So it’s important to sit and look at the subject you wish to paint and really understand it.
Right. So I realised that you could use the upper screen of the Nintendo 3DS system to rotate the subject of your picture and observe it, or you could adjust the light, meaning that you’re doing exactly what an artist does when he observes a model or landscape.
By observing your subject from different angles and adjusting the light, you can really gain a deeper understanding of it, which will help you to create a better picture.
But it was a real challenge sourcing the 3D images to use in the lessons, wasn’t it?
Yes, it was. There are hardly any resources available for 3D photography, meaning you can’t just pay for the licence to use certain photographs. Instead, we had to take most of them ourselves.
Though I’m not sure all my colleagues would agree... (laughs) In any case, I thought about where in the United Kingdom I would be able to take pictures of typical European landscapes, and concluded that I should go to Wales.
Wales is in the west of the United Kingdom, and has large areas of unspoiled natural beauty, doesn’t it?
It really doesn’t sound like the work a producer from a video game company should be doing! (laughs)