Ja, dat klopt.
Ik hoorde dat er een paar levels met een Pokémon-thema in het spel zitten, wat natuurlijk niet zo’n verrassing is voor een GAME FREAK-titel.
Ik kan me voorstellen dat dat nog enige discussie opleverde, of je wel muziek uit de Pokémon-serie moet verwerken in een spel dat zich afspeelt in een fantasywereld. Hoe is deze beslissing genomen?
James en ik hebben dat uitvoerig besproken. We dachten dat veel spelers het vreemd zouden vinden om opeens Pokémon-muziek te horen in een spel dat zich afspeelt in een fantasywereld die er niets mee te maken heeft, zeker omdat het spel een plot heeft. Maar bij wijze van experiment hebben we één Pokémon-nummer erin verwerkt, en het bleek eigenlijk heel leuk te zijn.
Ja, dat was zo. Toen we bedachten hoe we deze nummers in het spel moesten verwerken, gingen we met het levelkeuze-onderdeel aan de slag, dat we al hadden bedacht. We vonden het een goed idee om de Pokémon-levels daarmee beschikbaar te maken.
Er zullen heel wat spelers zijn die het leuk vinden om met Pokémon-nummers te spelen.
Dat bedoel ik. Je hoort het telkens maar weer, op een heel andere manier dan met gewone muziekhits. Het gaat echt in je systeem zitten! (lacht) Ik vind het heel interessant om zoiets met de Pokémon-muziek te doen, omdat je op een heel nieuwe manier plezier beleeft aan ritmes die je al heel goed kent.
Het is mooi dat je een vijand precies op een plek kunt plaatsen waar een bepaald onderdeel van het nummer begint. Zo krijg je dus het gevoel dat je het level eerder hebt gespeeld, zelfs als het je eerste keer is.
Er zijn ook de bekkens en andere percussie-instrumenten waar we het eerder over hadden. Je kunt iets nieuws toevoegen aan de muziek en er op een heel andere manier plezier aan beleven.
Ik denk dat je een goed beeld van de unieke charme van dit spel krijgt als je de demo probeert.