Yes, that’s right.
I understand that there are some Pokémon-themed stages in the game, which is perhaps unsurprising as this is a GAME FREAK title.
I’d imagine that there would have been some debate about whether or not to include songs from the Pokémon series in a game set in a fantasy world. Tell me how this decision came about.
James and I discussed it a great deal. We thought that a lot of players would find it unnatural to suddenly hear Pokémon music in a game set in an unrelated fantasy world, especially when the main game has a plot. But as an experiment, we included one Pokémon song, and it actually turned out to be really fun.
Yes, it really was. Then when we were considering how we might work these songs into the game, we turned to the stage selector which we had already come up with. We thought it would be a good idea to make the Pokémon levels selectable using that.
There are going to be a lot of players who will really enjoy being able to play along with Pokémon songs.
I think this is especially true when the music comes from a game, as it will have really got under people’s skins.
That’s what I mean. You hear it again and again in a way that just doesn’t happen with hit songs, and it really gets under your skin! (laughs) I think it’s really interesting to do this with something like the Pokémon music, as you get to enjoy rhythms that are already incredibly familiar to you in a whole new way.
It’s nice because you can place an enemy at the precise point where a particular section of the song kicks in. This means you’ll get the feeling that you’ve played the stage before, even if it’s your first time.
There are also the cymbals and other percussion instruments which we spoke about earlier. You can add something new to the music, and enjoy a whole different take on it.
It can really feel good to have all kinds of sounds and music going on as you’re playing.