Oké. Ik denk dat het meest interessante aan de verhaallijn is hoe onvoorspelbaar het is.
Tot slot wil ik jullie vragen waarom mensen Fire Emblem Fates moeten spelen. Laten we beginnen met Kibayashi, omdat dit de eerste keer is dat we met hem hebben samengewerkt.
Inderdaad. En ik heb ervoor gezorgd dat het einde van elk van de drie verhaallijnen verrassend is, dus ik hoop dat iedereen ze helemaal uitspeelt. Dat is een ding wat ik wil zeggen, en het andere is dat ik hoop dat mensen tijdens het spelen denken: Ik heb dit land gekozen, maar ik vraag me af wat er was gebeurd als ik het andere had gekozen. Ik denk dat zo’n conflict ze zal helpen om zich in de wereld van de game te verplaatsen.
Een van de dingen die ik wil zeggen over de game zelf, is dat we het Support System35 er weer ingestopt hebben, en de avatar van de speler kan met mensen in zijn of haar eenheid trouwen.35. Support System: een systeem in het vierde deel uit de reeks, Fire Emblem: Genealogy of the Holy War (alleen uitgebracht in Japan, Super NES, 1996) en opnieuw gebruikt voor Fire Emblem: Awakening (Europa, Nintendo 3DS, 2013). Personages in de game worden verliefd, en hun relatie heeft invloed op de vaardigheden van hun kinderen, die als ondersteunende eenheden optreden.
Een personage kan de klasse van zijn of haar partner overnemen. Als een Knight bijvoorbeeld met een Ninja trouwt, kan dat personage een Ninja worden. Dus spelers moeten goed nadenken over hun partnerkeuze.
En als je een partner kiest, krijgt je weer de vraag 'wat als?'. "Wat als deze persoon en deze persoon zouden trouwen?"
Inderdaad. En in My Castle, waar we het eerder al over hadden, kun je iemands kasteel bezoeken en hem of haar een cadeau geven om jullie band te versterken. Als jullie genegenheid het hoogtepunt heeft bereikt, wordt er een nieuw personage geboren als symbool van jullie band, en sluit het zich bij je aan. Dus dat kun je niet alleen in de game zelf beleven, maar ook in My Castle.
Wat ik wil zeggen sluit aan op wat Kibayashi heeft gezegd. Ik heb de game meerdere keren uitgespeeld tijdens het ontwikkelen, maar het verhaal kent zoveel diepgang dat het niet uitmaakt hoe vaak je het speelt, het wordt nooit saai. Ik kijk erg uit naar de release, en ik wil de game weer vanaf het begin spelen zodra hij uit is.
Ja. En ik herinnerde me ook iets toen we het hadden over "...Wacht eventjes, hoor." Maeda heeft een van mijn oudere ideeën gebruikt in deze game. Personages hebben nu zogenaamde 'inherent skills'. Dat zijn vaardigheden die aansluiten op hun persoonlijkheid, zodat ze nog unieker zijn. Dat was een idee dat ik had toen we aan Awakening werkten.
Ja. (lacht) Maar dat idee was vanaf het begin al onderdeel van Fates. Er is ook iets wat 'dragon’s vein'36 wordt genoemd. Hiermee kunnen spelers het terrein aanpassen. Als je bijvoorbeeld een rivier tegenkomt, kan het gebruikt worden om infanterie over te laten steken. Dat was ook een idee dat we kregen tijdens Awakening, en dat had Maeda onthouden...36 Dragon’s vein: een vaardigheid die alleen is weggelegd voor personages die afstammen van de Dragon-clans. Hiermee kunnen ze het slagveld aanpassen door bruggen te creëren en bergen vlak te maken.