(lacht)
Ik was verbaasd en dacht, “Wat is dit nou? Verschijnen er allerlei soorten Bowsers?” (lacht)
Ik ben benieuwd hoe het zit met Bowser en zijn staart. Hoe kwam je op dat idee? En hoe kreeg je daar toestemming voor?
Ja. Maar het begon allemaal met Tanuki-Mario. Toen we erover dachten hoe we de ontwerpen bij elkaar konden betrekken en naar nieuwe ideeën zochten, dacht ik, “We maken een staart aan de Goomba’s.” Toen ik een schets van een Goomba had gemaakt en dit naar de vijandenontwerper bracht, zei hij, “Daar zat ik net over na te denken!”
O, dus daar komt die kreet “Geef hem een staart! Geef hem een staart!” vandaan. (lacht) Maar het maakt nogal een verschil als je Goomba’s een staart geeft of Bowser een staart geeft, toch?
Ik begrijp het. En je was zenuwachtig toen je het aan Miyamoto presenteerde. Hoe reageerde hij?
(Takashi) Tezuka14, die voornamelijk werkte aan 2D Super Mario-spellen, zei “Het zou cool zijn als meer dingen staarten hadden!” 14Takashi Tezuka: General Manager van de Software Development Department van Nintendo's Entertainment & Analysis Division. Hij droeg bij aan de creatie en productie van vele titels, waaronder spellen in de Super Mario - en Legend of Zelda-serie.
Voordat ik het wist, voegde de ontwerper ook staarten toe aan Bullet Bill, Thwomp en Boo!
Zelfs het logo voor Super Mario 3D Land heeft een staart. Had je die staart na de reeks veranderingen toegevoegd?