Noot van de redactie: dit interview bevat videobeelden van de Japanse versie van het spel. In Europa zal het spel beschikbaar zijn in Europese talen.
Vandaag heb ik een groep mensen verzameld die van essentieel belang zijn voor de Super Mario-serie. Iwata Vraagt: SUPER MARIO 3D LAND De vorige keer kwamen de namen van de andere aanwezigen ook voorbij, dus wilde ik jullie wat specifieke vragen stellen over het spel.
Laten we meteen beginnen. Het spel Super Mario 3D Land ligt eindelijk in de winkel. Hoe is het project begonnen?
Na Super Mario Galaxy 21 zei Hayashida dat hij een spel wilde maken dat zou dienen als een soort introductie tot alle 3D Super Mario-spellen die tot nu toe zijn verschenen. Weet je dat nog, Hayashida? 1Super Mario Galaxy 2: Een 3D actiespel dat in Japan in mei 2010 verscheen voor het Wii-systeem. Het tweede spel in de Super Mario Galaxy-serie.
Ja, dat klopt. In het jaar dat we Super Mario Galaxy 2 voltooiden, werkten we de plannen in grote lijnen uit.
Ja. Maar in die tijd hadden we gewoon iets eenvoudigs gemaakt dat de relatie toonde tussen het personage van de speler en zijn omgeving. We bepaalden de vorm van de omgeving, plaatsten wat munten en blokken erin, en lieten Mario erdoorheen rennen.
Ja, dat klopt. Om precies te zijn, testten we het prototype door te lopen en springen met een vierkant blok, in plaats van met Mario zelf.
Toen we Super Mario Galaxy2 maakten, was het een paddenstoel. 2Super Mario Galaxy: Een 3D actiespel dat in november 2007 verscheen voor het Wii-systeem. Het eerste deel in de Super Mario Galaxy-serie.
Iedereen deed alsof het Mario was, maar feitelijk sprong er een paddenstoel door het beeld. (lacht)
In het begin was het ons doel om een 3D Super Mario-spel te maken dat zo dicht bij 2D lag dat iedereen het zou kunnen spelen. Eén groot verschil tussen 2D en 3D is de camera. We maakten aanpassingen aan de parallelcamera die we in Super Mario Galaxy 2 gebruikten om het spel toegankelijk te maken.