Rhythm Paradise Megamix
Speel op de maat van de ultieme Rhythm Paradise-afspeellijst in Rhythm Paradise Megamix, exclusief voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen! Je kunt meer dan 100 minigames spelen, waaronder oude favorieten en gloednieuwe uitdagingen!
In meeslepende melodieën, die samen met de Japanse artiest Tsunku♂ zijn gemaakt, wordt je ritme op de proef gesteld. Hak hout, prik virussen met een vork, speel badminton terwijl je vliegt en haal nog veel meer capriolen uit. In deze verrassend uitdagende, razendsnelle minigames is het de bedoeling om het ritme te volgen.
Sommige minigames herken je misschien wel uit Rhythm Paradise en Beat the Beat: Rhythm Paradise. Een paar games komen echter uit de oorspronkelijke Game Boy Advance-versie, die nooit is uitgebracht in Europa.
Voor het eerst in de serie bevat Rhythm Paradise Megamix een verhaalstand. Een vreemd wezentje met de naam Tibby is uit de lucht naar beneden gevallen en jij moet hem terug naar huis brengen. Hoe? Door minigames te spelen, natuurlijk!
Je hoeft alleen maar op een knop te drukken of op het touchscreen te tikken op de maat van de muziek. Je ziet en hoort aanwijzingen die ervoor zorgen dat je het ritme kunt volgen. Vertrouw echter niet blindelings op deze hints, want soms veranderen of verdwijnen ze om je op het verkeerde been te zetten!
Heb je even een pauze nodig? Ga naar het café, waar hje souvenirs en deuntjes kunt krijgen uit de minigames die je hebt gespeeld. Hier kun je ook je scores bekijken, tegen anderen spelen via StreetPass en voor een... geit zorgen?!
In het café kun je ook kiezen of je de Europese of de Japanse soundtrack wilt gebruiken, en of je de game met knoppen of het touchscreen wilt spelen!
Nadat Tibby naar beneden is getuimeld, is het jouw taak om hem naar zijn huis in Heaven World te loodsen!
Al snel kom je erachter dat Tibby niet de enige is die in de nesten zit. Op weg naar huis reis je door diverse landen die allemaal hetzelfde probleem hebben: ze zijn hun ritme kwijtgeraakt, waardoor alles tot stilstand is gekomen.
Totdat het ritme is hersteld, zitten de poorten tussen de verschillende landen potdicht, zodat ze je de weg versperren. Alleen jij en je feilloze gevoel voor ritme kunnen het tij keren door een eindeloze reeks minigames te spelen.
Concentreer je op het ritme, laat je niet afleiden en volg de maat van de muziek door op de knoppen te drukken of het touchscreen aan te raken. Veel games lijken misschien eenvoudig, maar de hints die je ziet en hoort kunnen veranderen of helemaal verdwijnen. Net als de muziek zelf, trouwens. Doe je best en zorg dat je de draad niet kwijtraakt!