Probeer je acties tijdens elk muziekstuk precies te timen en word beloond met handige voorwerpen, breng je tegenstanders vernietigende schade toe of geniet van de uitgebreide versies van je geliefde nummers – en natuurlijk zijn er ook weer bergen ervaringspunten te verdienen! Presteer goed om je team snel in level te laten stijgen en geef de CollectaCards, die je verdient door nummers te voltooien en gevechten te winnen, uit om de statistieken van je personage te verbeteren in het Collecta Crystarium. Je kunt allerlei statistieken verbeteren en vaardigheden instellen, dus je kunt je team met avonturiers precies zo configureren als je zelf wilt.
De Field Music-, Battle Music- en Event Music-gebieden uit het vorige deel zijn weer terug, zodat je de belangrijkste omgevingen, gevechtsfragmenten en situaties uit alle grote titels kunt ervaren, terwijl je je ritmisch een weg naar de overwinning baant. In het nieuwe speltype Versus Battle kun je je vrienden en andere spelers uitdagen tot duels via lokaal draadloos of online via Nintendo Network. Ook is er het gloednieuwe speltype Quest Medley, waarin je je eigen pad kiest door Chaos Maps (chaoskaarten) met afwisselende moeilijkheidsgraden. Hierbij speel je bij elke halte op de kaart een nieuw nummer, om je vervolgens op de baasgevechten te storten. Ook kun je voltooide Chaos Maps ruilen in het speltype Versus, ze aan je profielkaart koppelen en ze via StreetPass aan andere spelers laten zien, zodat de hele wereld kennis kunt maken met je personage!
Maak je spieren los en strek je vingers voor een muzikaal spektakel in THEATRHYTHM FINAL FANTASY CURTAIN CALL voor de Nintendo 3DS en 2DS.
Nintendo of Europe: Wil je om te beginnen jezelf voorstellen en vertellen wat je rol was bij de ontwikkeling van THEATRHYTHM FINAL FANTASY CURTAIN CALL?
IH: Kort samengevat is het een ritmespel dat is gebaseerd op Final Fantasy. De Final Fantasy-serie bestaat nu al 27 jaar. Een heel lange tijd - toen de serie begon, werkte ik nog niet eens bij Square! In die periode zijn tal van spellen verschenen, en ze hadden allemaal erg, erg goede muziek. We hebben uit alle spellen in de serie de beste nummers geselecteerd, en daaruit kozen we de populairste en meest geliefde songs, de werkelijk geweldige songs, als basis voor ons ritmespel.
NoE: Naast de hoofddelen zijn er ook andere spellen in de Final Fantasy-serie verschenen. Hebben jullie daar ook muziek uit gehaald?
IH: We hebben songs gebruikt uit alle Final Fantasy-spellen in de hoofdserie, van de eerste Final Fantasy tot Final Fantasy XIV. Maar daarnaast hebben we ook stukken toegevoegd uit alle spin-off-titels, zoals Final Fantasy Chronicles, en zelf uit de CG-films. Het zit er allemaal in!
IH: Nee, je kunt gerust met deze titel beginnen; dat levert geen enkel probleem op. Toen we werkten aan het eerste spel in de serie, het originele THEATRHYTHM FINAL FANTASY, wisten we nog niet precies hoe we een Final Fantasy-ritmespel moesten maken, of wat mensen daarvan zouden verwachten. Dus moesten we veel experimenteren en met vallen en opstaan ontdekken wat wel en niet werkte. Op een bepaalde manier was het eerste spel een beetje een test!
Toen we aan THEATRHYTHM FINAL FANTASY CURTAIN CALL begonnen hadden we wat meer vertrouwen in wat we deden, en we dachten, “oké, laten we er zo veel mogelijk in stoppen!”. We probeerden van het spel een zo groot, breed en compleet mogelijke ervaring te maken. Daarom hebben we ook songs van de spin-off-titels toegevoegd. Er zitten 221 tracks in het spel - zo veel muziek tref je zelden in een ritmespel! Het spel zit echt bomvol muziek.