How to Complete a My Nintendo Mission
Gold Points are earned by registering a physical Nintendo Switch game released before 25 March 2025.
Go to https://my.nintendo.com.
3. Select "Menu" in the upper-left corner, then select "Earn points" to see a current list of active missions.
4. Select "Mission briefing" under each mission to read details about how to complete it.
Follow the instructions in the mission details to complete the mission.
6. Once you have completed the mission terms, return to the My Nintendo missions page.
Locate the mission on the page and select "Collect points".
8. The Platinum Points will be added to your point total (visible in the top-right corner of the screen).
5. On your smart device or tablet, access the application that you want to complete the mission for.
Select Missions & Rewards.
3. Select the Super Mushroom seal icon at the top of the screen to open the Mission Status page, which displays the current list of active missions.
4. Select How can I complete missions? under each mission to read the details about how to complete it.