“Nintendo 3DS represents a dynamic shift in how we interact with games and continues the tradition Nintendo has for changing the technology landscape in the same way it did with touch-screen gaming in 2004 and motion-controlled gaming in 2006,” said Laurent Fischer, Nintendo of Europe's Managing Director of Marketing & PR. “People will truly need to experience it to believe their eyes.”
Nintendo 3DS also comes with a large selection of pre-installed software, including Face Raiders, a game that asks users to battle with funny depictions of their own faces, AR Games, Mii Maker, StreetPass Mii Plaza, Activity Log, Nintendo 3DS Camera and Nintendo 3DS Sound. The Nintendo 3DS also features new connectivity functions called SpotPass and StreetPass.
The StreetPass feature offers a new element of fun and surprise when you meet another Nintendo 3DS user. StreetPass allows you to wirelessly connect with other Nintendo 3DS systems around you, as you move through your daily life. Each time you open your Nintendo 3DS you may find another Mii character has greeted you in the StreetPass Mii Plaza gathering point, which will subsequently aid you to complete StreetPass minigames. Many games also utilise StreetPass to exchange data and you don’t even need to have the Game Card in the system. When you see the green notification light on the right shoulder of your Nintendo 3DS system, you will know you have exchanged data with someone and a new surprise awaits!
The SpotPass feature connects to Wi-Fi access points to go online automatically, even if the system is in Sleep Mode. It is compatible with public hotspots and you can also use your wireless broadband Internet connection at home. Once connected, the Nintendo 3DS system will be able to receive new content and updates on a regular basis.
Later this year, even more features will be available. People will be able to update their Nintendo 3DS system providing the ability to browse the Internet and play 3D video content.