You played so hard you would sweat? (laughs)
When the original Wii Sports1 came out seven years ago, I would play it when I got home from work at night – and I would really get into it! (laughs) It was strange how I would sweat so much simply swinging the light Wii Remote controller, and that went on for quite a long time.1. Wii Sports: A sports game released simultaneously with the Wii console in December 2006. It included the sports Tennis, Golf, Bowling, Baseball and Boxing.
Of course, I know you just have to lightly move the Wii Remote controller. Although briefly, I had played real tennis for a short time so I would get serious about it, taking steps and putting my back into it. I suppose it was a good way to work off stress.Today, I would like to ask you all about Wii Sports Club. When I think about how those days will come again, I get excited. And we’re actually going to play it today, right?
Yes. Tennis and Bowling are ready to go, but we’ll play Tennis, since that’s easier for conveying the game’s characteristics.
It’s my first time playing the Wii U version of Wii Sports, so I’m really looking forward to it. And we’re going to take a video of ourselves, so I hope everyone who reads this will watch this “Iwata Asks in Motion.”
You also worked on Wii Sports and Wii Sports Resort2, so you can’t escape Wii Sports! (laughs)2. Wii Sports Resort: A sports game compatible with the Wii MotionPlus accessory and released in Europe in July 2009. Players can enjoy a variety of 12 sports such as Wakeboarding, Power Cruising, Swordplay and Archery in the setting of a tropical resort.
No, not at all! (laughs) I care about this game, so instead of letting someone else take on the role of director and later regret it thinking, “This isn’t Wii Sports,” I volunteered. I really wanted to do it myself.
It has changed quite a lot compared to the way it was set up before, but I’ll ask all about that later.
I’m Makino from the Software Planning & Development Department. We asked Namco Bandai Studio3 to develop the game, so I first participated as a coordinator. But in the end, I got into just about anything. I mainly worked on the network aspect of the game, but at times I made suggestions on how some features should turn out.3. Namco Bandai Studio Inc.: A video-game planning and development company founded in 2012 as a subsidiary of Namco Bandai Games Inc.
I’m Suzuki in the Software Planning & Development Department. At first, I was a coordinator too, serving as contact for Namco Bandai Studio and dealing with overseas subsidiaries in localising the overseas versions, but eventually, like Makino-san, I was doing anything I could.
From the middle of development, Makino-san and Suzuki-san were also working as fully-capable planners. We did ask Namco Bandai Studio to development the game this time, but staff in Nintendo’s Network Development & Operations Department, the Software Planning & Development Department that these two are in, and EAD also chipped in.
I think because it was Wii Sports. Everyone had strong feelings about the game and said “We have to go all-out with this” as they lent a hand – which I’m very thankful for. I truly feel that we were able to reach this point in part thanks to that effort.
There were various key points that led to making Wii Sports Club. One was wondering what it would be like to make Wii Sports with the Wii Remote Plus4 controller.4. Wii Remote Plus: An enhanced version of the Wii Remote controller with a gyro sensor built in. Released in November 2010. Connecting the Wii MotionPlus accessory to the Wii Remote controller results in the same functionality.