Boys and Girls, Young and Old
Tajima-san, I imagine you were uneasy when you left for Seattle. When you played the prototype, what did you think?
My work had finally settled down, so I asked Hattori-san to send me the prototype, and it reflected the proposal nicely. It was even more fun than I’d imagined!
Many of the other Japanese staff here are also playing it. We have conversations just like we might in the real world, saying things like “I’m putting together an outfit in such-and-such a brand” and “I really like this item of clothing!” It’s unbelievably fun!
You’ve completely adopted the perspective of one of our customers! (laughs) Of course, we did have testers try it out in Japan.
Yes. We had members of Mario Club play it. A lot of girls played it, but so did some boys. At the end of development, a boy came straight to me and said, “That was fun.”
4 Mario Club = Mario Club Co., Ltd. Responsible for debugging and test play during Nintendo's software development.
So guys who are into videogames more than fashion may find it to be surprisingly deep, and before they know it realise they’ve learned a considerable amount about clothes.
Without a doubt, guys can also enjoy this game. There are considerable strategic elements, so you can play it purely as a game. To put it bluntly, you can try to save as much money as possible in a short time, stockpile all the clothes, and attempt to win first place in the contests.
And it could help you when it comes time to pick out a present for your girlfriend.