So I asked you and Miyamoto-san to sit down and discuss what you meant by Chotto. (laughs)
Since Miyamoto-san and I each had different definitions of Chotto, you couldn't get off to a good start making A Little Bit of Brain Training.
So I asked you and Miyamoto-san to sit down and discuss what you meant by Chotto. (laughs)
Nintendo's president and its senior managing director sat down for a serious debate about the precise meaning of Chotto. That's a little odd.
And the result was that there was no need to force a specific, narrow definition.
We thought letting Chotto mean lots of things might be best. That was the conclusion we settled on in the end.
In the end, allowing Chotto to have a broad meaning also worked out well for us, the developers.
We considered a number of ideas. For example, in the Brain Training games so far, after you had completed a game and received a stamp, the game returned to the stamp calendar. The point of that was to encourage players to play more, but with A Little Bit of Brain Training, after you get a stamp, a message comes up telling you to return to the menu. Just by doing that, we've provided players an opportunity to stop playing for a moment and return to the menu.
But when you're playing the game, it's a little weird. After you finish a game, it's like the game is asking, "Do you want to stop?” I've never been asked that by a game before, so it felt really weird. (laughs)
I suppose so. It may just be psychological, but when you're playing it on the train, you know your arrival time. With the current time displayed right there on the screen, you don't have to worry about missing your stop.
Was it you who decided to display the time on the Wii News and Forecast Channels?