So the original form of Nintendo 3DS Guide: Louvre has been available for rent at the museum since last April, and is now available as paid download-only software. Are there any added features?
We were able to add some things that had been cut from the museum guide version into the version available for sale. We had made a lot of different functions for the original guide, but since visitors to the museum only have the devices for a few hours, we felt it was just too much information for such a short period of time.
That have been pointed out during development, and there had been a course change partway to make it strictly a guiding software for use on location. So in the product version there are features that didn’t make it into the version being used at the Louvre.
That’s right. So in the downloadable version there are features where it can automatically generate a tour for you, and it can act as a photo stand with a clock where it will display photos of the exhibits and the art pieces randomly. There’s also the ability to automatically play through all of the information of every exhibit and select and view any one you like. So there’s a lot to enjoy as just a standalone product.
Right. If you bring this software to the museum, you can also use the location detection functionality that’s setup throughout the Louvre. We’ve also got all of the things for kids too, like a tour with quizzes. For people using a wheelchair, the guide can show you all the routes using elevators and lifts. You’ll be able to enjoy the Louvre for days! (laughs)
That’s true. The original explanations in the audio guide were made in France, so they do have that French flair to them.
The translation in the Japanese version was focused so it accurately portrayed and respected the original academic descriptions, so there are parts that sound a bit unnatural. We felt like changing some of these translations so they could be more easily understood in Japanese, but we honoured and prioritised their translations, which were based on an academic perspective, when we were told, “You can’t change it that easily!” (laughs)
Because the explanations were scientific, we would have had to inquire with specialists of that field and have them re-review any changes we wanted to make. But for the download version we’re selling in Japan, we got permission to change some of the Japanese explanations that will only be included in the download.
By the way, how did you do the 3D scanning used in the 3D photos of the statues?
There are various types of scanners. The easiest way using the latest available technology was to use a handheld scanner and scan the statues that way. For the larger statues, we used a stepladder and scanned from directly above the statues. Then we put textures on the models we made to make the 3D models look like the originals. The 3D designers had the task of perfectly matching the 3D models with pictures of the real thing.