A New Dawn
Three years have passed since the northern kingdom of Daein invaded neighbouring Crimea and sparked a war that nearly consumed the continent of Tellius.
Daein’s armies were defeated, however, and after the people of Crimea crowned the late king’s daughter as their new queen, they began rebuilding their beleaguered nation. Daein, on the other hand, came under the rule of the powerful Begnion Empire.
Daein, under the tyrannical occupation of the Begnion army, has lost all hope of ever seeing a new dawn shine upon its people.