IMPORTANT NOTICE
The service for Animal Crossing: Pocket Camp on smart devices has now been discontinued. For more information, please see the official Animal Crossing: Pocket Camp website.
Welcome to Animal Crossing: Pocket Camp! Step out of your busy life and into a relaxed camping atmosphere full of animal friends and the splendour of nature.
Upon your arrival at your destination, you're named the manager of the campsite! Don't worry, though, it's a simple job. All you need to do is choose whatever furniture, tent or amenities you like, arrange them in your campsite and invite animals to visit to liven the place up!
In Animal Crossing: Pocket Camp, every day offers something new! Have fun customising your camper van, visiting friends' campsites or exploring the area for new animals to meet.
You can find all sorts of items as you explore in your camper van, so feel free to do a bit of fishing or collect a fruit or two along the way. And who knows, you might find exactly what your new animal friend is looking for! And fair is fair – hand it over and they'll give you crafting materials in return.
The materials you get from fulfilling requests for animals can be used to craft all sorts of furniture and amenities. All you have to do is open up the Catalog and place a craft order with Cyrus. It might take a bit of time, but your item will be ready for delivery before you know it. Easy peasy!
As you chat, fulfil requests and increase your friendships with the animals, one of your new friends might make a special request for you to craft their favourite furniture. If you manage to craft what they ask for, they'll be eager to come and visit your campsite.
The joy of Animal Crossing: Pocket Camp is creating a space that suits you and your style.
In addition to the individual plans' benefits, there are some special benefits shared between all three plans!
You can appoint your favorite animal as your camp caretaker. In your place, the camp caretaker will fulfill requests, gather items needed for events, and generally give you support around the campsite.