Everyone needs a bit of
Join the Yoshis on their quest to repair the Sundream Stone in Yoshi’s Crafted World, only for Nintendo Switch! Explore hand-crafted levels with surprise-filled Front Sides and mysterious Flip Sides, by yourself or with a partner, as you race against Baby Bowser and Kamek on a grand treasure hunt.
These little scamps are waiting to be found in each level’s Flip Side! If you find them quickly enough, you’ll be rewarded with some Smiley Flowers. Can you find all three in each stage?
The mischievous Poochy Pups are hiding throughout this gamepage too! Keep an eye out for them as you read through each tab, and click or tap any that you spot. If you’re a My Nintendo member, you may get a little treat for finding each one!
The Yoshis were playing around a gem-set wonder called the Sundream Stone, thought to have the power to make someone’s wildest dreams come true. After they hear about this amazing stone, Baby Bowser and Kamek fly to the island of the Yoshis, determined to steal it.
The two groups struggled over the treasure until…CRASH! The Sundream Stone broke, and its magical gems scattered far over the horizon. With no time to waste, the Yoshis set out to find the missing Dream Gems and fix the stone, before Baby Bowser and Kamek get their grubby mitts on it.
Travel across exotic islands, adventuring through levels made from cartons, paper and all manner of crafty household items as you search for the Dream Gems. Grab Smiley Flowers along the way to continue your island trek and open up new places to explore!
Fling eggs at enemies and discover secrets galore as you head towards the goal in the Front Side. Then, see each level from a new perspective in the Flip Side, and find the Poochy Pups hidden in the craftiest of hiding spots.
Pass a Joy-Con to a friend and enjoy this inventive adventure in co-op, anytime you want! Jump on your buddy’s back and discover things together as a truly eggcellent pair.
Fix up the Sundream Stone and bring peace back to the island of the Yoshis in Yoshi’s Crafted World, only for Nintendo Switch.