RedCard
Football is known as The Beautiful Game - but in RedCard for Nintendo GameCube, it's turned very ugly indeed. RedCard is the game that redefines the soccer videogame genre - turning it from a friendly contest of skill and sportsmanship into no-holds-barred over-the-top action. RedCard features all the usual controls and options you'll find in a football game but adds much more that you won't find anywhere else. Skilled players are rewarded with power-ups, which you can use to enhance your range of exaggerated moves such as scissor kicks, flips, shimmies and quick foot-to-head passes. A total of 50 international teams are ready to be put through their paces, across three game modes where hordes of secrets are waiting to be discovered. The more you play, the more hidden extras you can unlock, such as new teams and stadiums. You can even create your own custom super-team made up of players from different countries. If you've ever got frustrated at the strict rules laid down in other football games, RedCard is the game for you. If certain other strict soccer simulations are the equivalent of a World Cup final, RedCard is the kickabout in the park with your mates, i.e. fast, fun and rule-free. The only question is, can you handle the pace?