RedCard
Voetbal staat bekend als 'het mooie spel', maar in RedCard voor Nintendo GameCube is het erg lelijk geworden. RedCard is het spel dat het voetbalvideospel-genre opnieuw definieert, het verandert het van een vriendelijke wedstrijd van behendigheid en sportiviteit, in losgeslagen, veel te ver gaande actie. RedCard heeft alle gebruikelijke besturingen en opties die je in een voetbalspel zult vinden, maar voegt nog veel meer toe, dat je nergens anders zult zien. Vaardige spelers worden beloond met power-ups, die je kunt gebruiken om je reeks van overdreven bewegingen, zoals schaartrappen, omkeringen, slidingacties en snelle voet naar hoofd passes, te verbeteren. Een totaal van 50 internationale teams staat klaar om aan te vallen, door drie spelstanden waarin veel geheimen ontdekt moeten worden. Hoe meer je speelt, hoe meer verborgen extra's je kunt ontsluiten, zoals nieuwe teams en stadions. Je kunt zelfs je eigen aangepaste superteam samenstellen uit spelers van verschillende landen. Als je ooit gefrustreerd raakte door de strenge regels die gelden in andere voetbalspellen, dan is RedCard het spel voor jou. Als andere strenge voetbalsimulaties het equivalent zijn van een wereldbeker finale, dan is RedCard een potje voetbal in het park met je kameraden, dat wil zeggen snel, leuk en zonder regels. De enige vraag is, kun je de snelheid aan?