Rev your engine, grip the wheel and brace yourself for the arrival of EA's famous Formula One series on Nintendo GameCube. F1 2002 is the first Formula One game off the starting grid to feature all the stats for the new 2002 season. The officially licensed features include real drivers, teams, cars and tracks from the 2002 FIA Formula One World Championship, so you can re-enact all the real-life races you see on TV. With EA Sports' trademark great graphics and realistic racing action, F1 2002 will please the most die-hard Formula 1 aficionado. Fans will relish the chance to slip into the shoes of old hands like Michael Schumacher or newcomers such as Mika Salo, Alan McNish, Takuma Sato, Felipe Massa and Mark Webber. Plus you can experience the cars from the new Toyota and Renault Formula One teams, putting them through their paces across 17 courses (including Indianapolis). Of course, the authentic Formula One experience wouldn't be complete without roaring crowds, real weather effects, and even the famous grid girls. But don't be distracted, as you'll need all your concentration to beat the devilishly-clever computer-controlled cars, which you can challenge in the arcade or simulation modes. F1 2002 brings all the sights and sounds of real Formula One racing into your home. All it's missing are the smells!