Start je motor, grijp je stuur en klamp je goed vast voor de komst van EA's beroemde Formule1 serie op Nintendo GameCube. F1 2002 is het eerste Formule1 spel aan de start, dat alle statistieken van het 2002 seizoen heeft. De officiële vergunde functies en mogelijkheden omvatten echte bestuurders, teams, auto's en circuits van het 2002 FIA Formula One World Championship, dus je kunt alle echte races die je op TV ziet, nadoen. Met de geweldige grafische effecten en realistische actie van EA Sports als handelsmerk in F1 2002, zal de meest fanatieke kenner van Formule1 een genoegen worden gedaan. Fans genieten van de kans in de schoenen te staan van oudgedienden zoals Michael Schumacher of nieuwelingen zoals Mika Salo, Alan McNish, Takuma Sato, Felipe Massa en Mark Webber. Plus dat je de auto's van de nieuwe Toyota en Renault Formule1 teams kunt ervaren, door ze over 17 circuits te jagen (waaronder Indianapolis). Natuurlijk, de authentieke Fomule1 ervaring zou niet compleet zijn zonder brullende menigten, realistische weerseffecten en zelfs de beroemde meisjes op de grid. Maar laat je niet afleiden, je zult alle concentratie nodig hebben om de verduiveld slim door de computer bestuurde auto's te kunnen verslaan, die je in de arcade of simulatie Modes kunt uitdagen. F1 2002 brengt alle beelden en geluiden van echt Formule1 racen bij je thuis. Het enige dat mist is de geur!