Chibi-Robo!
With Chibi-Robo, vacuum cleaners and feather dusters are a thing of the past. If you really want to keep your house spick and span, get a robo-cleaner! A gift from Mr Sanderson to his young daughter, Chibi-Robo patrols the Sanderson's home scrubbing, cleansing and even cooking for the family. But as well as litter and dirt, the Sanderson’s house is filled with more unusual problems - like robotic arachnids, and even visiting space aliens! Keep the house spotless, wipe out dangerous hazards and you’ll cheer up the bickering Sanderson family, earning happy points - and maybe even rise to number one in the robot rankings!
Guide Chibi-Robo around the 3D environment of the Sanderson home – every room offers a different adventure for the diminutive droid, who stands just three inches tall. You can switch to a first person view to get a different perspective, as you look out for household items that will aid Chibi in his duty – spoons can be used to dig up holes in the garden, or you can hide under a mug to scurry across an area without being noticed. Find Moolah coins and you’ll also be able to upgrade your Chibi-Robo, furnishing it with a Chibi-Blaster to take out troublesome enemies, or the Chibi-Copter which lets you fly over gaps that would otherwise stop you in your tracks.