Monster Hunter 3 Ultimate
Welcome to the world of Monster Hunter, where you forge your own path to glory. Take up arms and battle dozens of ferocious monsters. Go it alone or team up with friends.
In Monster Hunter, you can only rely on three things: your equipment, your teammates and your skill. There are no shortcuts to becoming a legendary hunter, but those who answer the call can expect hundreds of hours of rewarding adventure. Create your own warrior and lead him or her on an unbelievable journey.
Make your name by completing hundreds of quests issued by the Guild in Moga Village. Here you can learn the ropes, discover which of the many available weapon types suits you best, and start to gather the resources you’ll need to succeed.
Battles in Monster Hunter 3 Ultimate are intense and fast-paced, so you’ll need to keep your wits about you when facing your prey. The optional new Target Camera feature makes it easier to focus quickly on nearby monsters with a simple press of a button.
Each of the 12 weapon types at your disposal – Hammer, Dual Blades, Lance, Gunlance, Long Sword, Great Sword, Heavy Bowgun, Light Bowgun, Hunting Horn, Bow, Switch Axe, and Sword and Shield – has its own advantages and disadvantages. The Hammer is slow but devastatingly powerful, while Dual Blades are ideal for nimble hunters who prefer fast, fluid attacks. You can change your equipment before setting out, so be sure to arm yourself to suit the quest at hand.
Monster Hunter 3 Ultimate boasts a lengthy and gripping single-player mode, but joining forces with a few friends opens up an entirely new level of excitement. Head over to the Multiplayer section to find out more, and find out about Multiplayer in Monster Hunter 3 Ultimate on Wii U.
You’ve forged a powerful weapon and clad yourself in resilient armour, but your best chance of Monster Hunter mastery lies with your allies.
Team up with your friends to tackle stacks of exhilarating quests together in Local Play. Create a hunting party of up to four players and combine your abilities in incredible action-packed battles.