In order to become a Club Nintendo member, you need to register at least one registerable Nintendo system or boxed game on the Club Nintendo website. You can find a red product registration card inside the packaging of all current Nintendo systems (excluding Wii U) and many Wii U, Nintendo 3DS, Wii and Nintendo DS games – enter the printed code on the Product Registration section of the Club Nintendo site and then follow the on-screen instructions.
Log into the Club Nintendo website and check the banners at the top of the page – any download code allocated to your account through this promotion will be shown here.
Check the Spam/Junk folder of your email account, as your Club Nintendo email may have been directed here depending on how your email account is set up.
If – having registered the PIN code for Mario Kart 8, claimed your download code, conformed to the Terms & Conditions of this promotion and followed the above steps – you still don't have your free download code, please contact the Nintendo Support Centre.
As soon as you receive it. Codes will be sent out as soon as possible following your claim.
To find out how much storage space is available on your Wii U console, select "System Settings" from the Wii U Menu, then "Data Management" and "Copy/Move/Delete Data". The amount of available storage space is displayed beneath "System Memory".
Wii U supports USB hard disk drives with a dedicated power source, called self-powered USB. The maximum amount of storage supported by Wii U is 2 TB (terabytes).