Lastly, is there anything you would like to say to the fans? Sugioka-san?
When I asked staff members around me about this, a lot of them said that Mario Paint was the game that taught them the joy of making games. Especially people in their early twenties.
With Mario Paint, you could only create animation, but this time you can make video games.
Before Mario Paint, there was Family BASIC.10 The staff member in charge of sound this time says that was what awakened him to game music. 10Family BASIC: A peripheral product for the Famicom. A special keyboard could be used to create video games. Released in 1984 and was not sold outside Japan.
Family BASIC was released about 25 years ago for the Famicom and had its own keyboard. I suppose a lot of people also became aware of game development because of that.
One of the members of the sound team for WarioWare D.I.Y. said he input a sample Chopin song with that and put the same song into this game. I’d be happy if this tool awakens latent talent within its users.
I hope it’s the kind of software that sticks with players for years to come. It was originally conceived as software for making games, but there’s a lot to play in WarioWare D.I.Y., so even if someone doesn’t make microgames, there’s plenty there to enjoy just playing.
Even if you’re not interested in making games, if there are people around you who do make games, you can reap the benefits. And through contest distribution you may experience fun games you never imagined before.
That’s right. It would be nice if you enjoy it as a new WarioWare game. But even if you’re not interested in making games, I hope you’ll at least give making one a bit of a shot.
And then, hopefully, you’ll wake up one day and find that you’re someone who can make video games.
That’s absolutely right. Then it’ll be software that you can play for years into the future.
If I were a primary school pupil today, this is what I would want more than anything.