I pay attention to how readily someone who has never played the series can play it.
As we discussed earlier, Pokémon has become a communication medium that transcends language around the world. When you make a Pokémon game, what do you pay special attention to?
I pay attention to how readily someone who has never played the series can play it.
You can try to collect cute Pokémon or all types of Pokémon or complete the story or strengthen your favourite Pokémon or be top of the world in battles. Not everyone has to play toward the same goals. It may be a characteristic of Pokémon games to be open to all types, have depth and allow players lots of freedom with regard to central goals.
Something that I have always thought was amazing about Pokémon is how everyone’s favourite Pokémon are so different. Usually when there are lots of characters, opinion tends to solidify around certain ones, but when I ask players about Pokémon, there are some surprising favourites.
Yes. We pay a lot of attention to the variety of Pokémon. For example, when we’ve thought, “Is this all right?” in character design, a different appeal will come out depending on the moves we give them, their settings and where they appear.
Oh, I see. The character design doesn’t complete the Pokémon, but rather the moves, settings and game world also generate their characteristics, so they each have their own distinctive appeal, giving rise to popularity for each one.
Yes, I believe so. In Pokémon Red Version and Pokémon Green Version18, Pikachu hardly ever appeared in Viridian Forest. I’m not so sure if Pikachu would have been as popular if they had shown up more frequently. 18: Videogames released for the Nintendo Game Boy system in February 1996 in Japan. They were the first games in the Pokémon series. was later renamed in the west.
If Pikachu was an easy Pokémon to get, people wouldn't have so much affection for it.
Right. At one point, Tauros was super popular at tournaments like the Pokémon World Championships because of its strength. I thought popularity because of strength was amazing.
People do admire and respect strong things. But GAME FREAK has a staggering array of ways to make the Pokémon it comes up with distinctive and as a result of many people making the game together, the Pokémon have the strength to endure.
Ideas are necessary for thinking up new Pokémon, so rather than doing it alone, it’s better to do it in large numbers. Surprisingly, the young staff members come up with the wildest ideas. (laughs)