I'm Daiji Imai, also in the Network Business Department. I am in charge of directing the client side of affairs with regard to video distribution.
I'm Takao Nakano from the Special-Planning & Development Department. I am the director in charge of the 3D Classics series of games.
I remember saying in a meeting that we should make shopping more fun so that the shop was a place you would go even if you didn't have anything particular to do.
That's right. You said that early on. So we decided to integrate functions of the Nintendo Channel and Wii Shop Channel - which suddenly more than doubled the number of staff involved. Then I got the task of making the shop a place you just stopped by to browse and casually pick something up. That wasn't easy to figure out. The screen designer had trouble, too. He often went to real video game stores, general stores and book stores to get hints for designs and ideas.
Oh, that's right. With Nintendo DSi Shop, we didn't have time to get everyone's input, so we just implemented the minimum functions necessary for a shop. This time, you made a working model that would run on its own apart from the server and passed it around.
With regard to the search function, a lot of people wanted to be able to search within detailed parameters. But as the shop took form, we began to emphasise what we wanted to line up first and what kind of shop we wanted as the seller, rather than focusing on having customers search, so the number of people with precise opinions about the search function gradually decreased.
This time, the shop manager in each region can freely rearrange the shelves, so you paid a lot of attention to how they could flexibly rearrange the shelves for showing their customers.
It does seem like the regional managers are feeling that pressure. They formed a shop managers group and are moving to compete while also sharing some operations among the various regional shops.