When the Nintendo 3DS System Changes
I have a lot of Virtual Console games lined up on my HOME Menu screen. When I see that, I do think it has changed. I feel richer now that I have so many!
I only have 3D Classics in mine, but when I downloaded them - you know how the package pops out of the present? That feels really good. I bought it myself, so I knew what I was getting, though. (laughs) As more and more software is added to the HOME Menu screen, I suppose it should look bustling. I will perhaps feel like showing it to the others.
When a video downloads, a blue mark lights up in the software icons on the HOME Menu screen. I hope people will notice a change every time they open up their Nintendo 3DS system.
Preparing the shop is indeed hard, but it's a rich line-up and you can switch from screen to screen rapidly, so I think it's a more pleasurable experience than previous shops provided.
I think so, too. Until now, no one had said much to me about the new software, so I learned a lot today. I made a lot of connections in my head, like, "Oh, so that function was for selling that kind of software!"
After the shop opens and everyone's Nintendo 3DS HOME Menu screen livens up, each user's personality will begin to show. Downloaded applications generally go on the SD Card, so if you up your SD Card's capacity, many will fit on it. This is another occasion for everyone's impression of the Nintendo 3DS system to change.
And since the shop managers can freely rearrange the shelves in their region, each shop manager's skills will be on display. It will be obvious when a particular country is, for example, throwing its weight behind Super Mario Land.
That's a lot like how real stores have to consider how to best use their shelves.
I'm looking forward to it, but I'm also a little apprehensive. It may, however, provide hints for thinking up future services.