Hmm. I was involved in the whole design, so…
We’re approaching the end, so could I have each of you mention something you like about Nintendo 3DS XL or something you wanted to point out but haven’t yet? Let’s start with you, Miyatake-san.
As for something we haven’t touched on yet, I’d like people to look at to how some aspects of operation have improved. The A, B, X and Y Buttons, as well as the +Control Pad are bigger and thicker, making them easier to use in play. In particular, we increased the thickness of the key tops height-wise for the L and R Buttons, so they’re easier to use too.
And compared to past devices, the feeling of size when you hold it, as well as the impression it makes when you open it, are quite different from our past devices. Even though it’s big, you don’t sense that. I hope people will carry it around and play it everywhere.
I feel like that feeling of compactness despite its large size doesn’t fully get across just looking at photos. I really hope people will get their hands on the real thing and check it out for themselves. Fujita-san, you’re next.
We really tackled the designs to see how good we could make that large screen look. Miyatake-san already just mentioned a number of things that I was going to say, but I would like to point out that I made prototypes just for the START, SELECT and HOME Buttons and really dedicated myself to them. (laughs)
Last year, I moved to the Research & Engineering Department, and this was the first product I was assigned, so I really felt attached to this project. The speakers were like that, too, and the rounding of the corners. So I guess I want people to check out the whole thing! (laughs)
Anti-reflection is something that we’ve been working on for quite some time now. After all, immersion is important for video games.
There’s a screen cover like this over the LCD screen. I brought this today so I could explain it.
The principle is the same, but the manufacturing process is different. And then there’s the cost. It used to be really expensive.
Anti-reflection has been a topic every time since the Game Boy Advance11 system, but most of the time we had to give it up because of the cost. 11Game Boy Advance: A handheld game system released in March 2001 in Japan as the successor to the Game Boy Color system.