Taking the conversation back a little, I’d like to ask about the design. Miyatake-san, when you first saw the working model, what did you think from the point of view of design?
The LCD is bigger on Nintendo 3DS XL, but with regard to the overall size of the system, the thickness hasn’t changed much, has it?
The website says it’s 22 millimetres thick, but that number includes the feet-like projections. Without it the thinnest part is 21.3 millimetres, only 0.1 millimetres more than Nintendo 3DS.
It’s larger, while being practically as thin – it feels more compact when you actually see it.
If you look at the size measurements, it’s close to Nintendo DSi XL, but if you compare them side-by-side, it seems pretty small. And the corners are rounded, so it feels good when you hold it and feels easy to carry around.
We designed it with the concept, “A softer Nintendo 3DS with a bigger screen.” It was only made possible because it was a larger piece of hardware, but the battery is in the centre of the main body this time, so we could achieve more rounding on the exterior surfaces than ever before. With the battery in the centre, the balance of weight is good.
We had a preview at the general meeting of shareholders the other day (June 28, 2012), and when the shareholders got their hands on Nintendo 3DS XL, they complimented it, saying, “It’s easier to carry, and the balance is better than I thought."
You also attempted a new method for adding decorations to the exterior, didn’t you?
We did, in order for people to be able to casually carry it around like they are doing with Nintendo 3DS, we thought first and foremost of a neutral design, one without much difference between the top and the back of the system. We looked at ways we could give it variation by changing the colours and patterns of the exterior. A big point design-wise in allowing it to have those variations was the method of decoration. We looked at various methods and technologies, but based on cost and marketability, we ended up adopting IMD.
It’s a method of moulding using film. You take a film already printed with the colouring, insert it in the metal mould3 and press them together with resin. 3Metal mould: A container in an inverted form of the shape you want to cast. They are often made of metal. Plastic and other materials are poured into them for mass production.
If I remember correctly, you used IML for Nintendo 3DS. How are IML and IMD different?