Tips en tricks voor Nintendo Switch Sports
Of je nu de top van de Pro Leagues probeert te bereiken of gewoon gezellig je familie wilt aftroeven in diverse sporten, we hebben een hoop tips en tricks voor je waarmee jij de zege over de streep trekt in Nintendo Switch Sports. Ontdek meer!
Zwaai de Joy-Con van beneden naar boven om een lob te geven. Dit zijn tragere slagen die je bijvoorbeeld kunt gebruiken als je tegenstander jou alle hoeken van de tennisbaan laat zien en je buiten adem raakt. Een goed getimede lob kan je wat tijd geven om weer positie in te nemen en op adem te komen.
Sinds de update naar versie 1.2.0 die in de zomer van 2022 is uitgebracht kun je de beenband gebruiken in voetbalwedstrijden. Als je met de beenband speelt, wordt de richting van de bal automatisch bepaald, dus trap gewoon rechtdoor. Wanneer je in de buurt van de bal komt, zie je aan de pijl welke kant je de bal op zult trappen.
Je kunt de bal ook trappen terwijl je naar links of rechts beweegt om hem effect mee te geven en je tegenstanders te verrassen. Dit is een lastige techniek om onder de knie te krijgen, maar als het je lukt kun je vanaf haast elke positie goals scoren.
Als je met Joy-Con-controllers speelt, kun je de bal met effect trappen door een van de Joy-Con-controllers te draaien op het moment dat je schiet. In de instellingen kun je ook kiezen voor de vrije camerastand als je met twee Joy-Con-controllers speelt. Dan kun je de rechterstick gebruiken om de camera te bewegen, zodat je altijd zicht op de situatie houdt!
Met de rechterstick kun je in volleybal de positie van je speler wijzigen, wat de sleutel tot de zege kan betekenen. Zodra je de basis onder de knie hebt, kun je experimenteren met het positioneren om schoten en smashes van je tegenstander te blokken.
Maar volleybal draait om meer dan alleen verdedigen. Met de rechterstick kun je ook een omloopbal uitvoeren. Beweeg naar links of naar rechts nadat je de bal hebt gepasst om je tegenstander op het verkeerde been te zetten en vervolgens een vernietigende smash uit te voeren! Spring zodra je teamgenoot een set-up heeft gegeven om je tegenstander te verrassen met een snelle smash!